Eerste dagen Sydney

9 mei 2019 - Sydney, Australië

Eind 2018 had ik het al besloten in 2019 ga ik naar Australië. Anja, een goede vriendin, woont er nu alweer een paar maanden en heeft het zo fantastisch, daarnaast waarom niet?

Na wat overleg besluiten we samen een rondreis langs de oostkust te reizen, een van de mooiste gedeeltes op aarde bevinden zich daar aan de oostkust en ik kan niet wachten om het te zien. Begin 2019 boek ik mijn tickets en huren we vast een campervan.

Op 7 mei is het zover om 9 uur stap ik de trein in en vertrek ik vanaf Schiphol naar Sydney, waar Anja vanuit Melbourne ook naartoe kont.  Eindelijk na een hele lange reis ( 21 uur vliegen) ben ik gearriveerd. Na aankomst door de beroemde border controle, die gelukkig prima verliep alleen ook vrij lang duurde, zag ik haar weer. Na bijna een half jaar elkaar niet gezien te hebben kon ik Anja eindelijk weer knuffelen! Het was op dat moment half 9 in de avond (8 uur later dan in Nederland) en al hartstikke donker. Ik was dan ook erg blij dat Anja me de weg naar het door haar al geboekte hostel kon wijzen want zonder internet (erg duur vanuit een nederlandse provider) was dat een enorme uitdaging geweest. Eenmaal daar heb ik weinig meegekregen van het land behalve de grote lichtgevende billboards.. ik had me al in het vliegtuig proberen aan te passen aan de tijd hier waardoor ik na het inchecken en douchen klaar was om te gaan slapen.

We slapen de eerste 3 nachten in Nate's place. Een hostel voor backpackers, wat voor mij wel een nieuwe ervaring was.  Voorheen heb ik alleen met zoveel mensen in een hostel geslapen dat we een eigen kamer hadden. Nu deelde we een kamer met 10 andere mensen,  koffers en kleding lagen door de kamer en velen lagen ook al te slapen. Wel was iedereen heel vriendelijk en behulpzaam.  We vielen snel in slaap waardoor we ook weer vroeg uit de veren konden.

Mijn eerste dag begon met een gratis ontbijtje van toast en jam in het hostel om vervolgens de coastal walk te doen waarbij je langs de stranden van Sydney wandelt. Vanuit om ons hostel en flinke rit  van een uur met de bus. Iedere dat was het zeker waard. Ieder strand zijn eigen prachtige uitzicht met hoge witte golven en helder blauw water.

Na een heerlijke lunch bij bondi beach zijn we naar Oprah house gegaan per bus ( klein uurtje) om daar een rondleiding te krijgen door the rocks waar criminelen naartoe werden gebracht die uiteindelijk voor het ontstaan van de stad die het nu is hebben geleid.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl